Lördagsmorgon och slut på veckan

Oj så skööönt att få vara ledig några dagar.Vaknade imorse med ett svullet öga - en vagel, usch och fy då är det tur att jag ska vara hemma och stapla ved. Det ska snöa imorgon så jag måste skynda mig att få in veden under tak nu. Annars har inget särskilt hänt, livet går sin gilla gång och egentligen ska man väl vara lycklig för det;-)
För tänk vad skönt att vakna en dag och känna att idag ska jag göra INGENTING, tänk dig in i det. Du kan lägga upp din dag precis som du vill, vilken lycka och rikedom.

Jag vill åka på semester men vart ska man åka? Det finns för mycket att välja på och det börjar bli oroligt lite här och där. Dessutom verkar det som om flygplanen börjar bli slitna. Lite otäcka olyckor som ökar i antal.

Har jag skrivit att de har ringt från Strömsholm och talat om att nu visar de sista proverna på att hon har cushings syndrom. Jag har fått ett brev därifrån också som talar om vad som händer om jag börjar med medicineringen till Ester eller om vi väljer att avstå. Det är som att välja mellan pest och kolera. Jag vet varken in eller ut och ska ut på nätet och läsa lite mer. Ester är ju nu också blind och har en inflammation i levern så jag vet inte om vi ska belasta kroppen med mer medicin och att det kanske är bättre att hon får "somna in" lugnt och stilla om det visar sig att symtomen ökar från Cushings sjukdom. Det skulle vara intressant att höra från någon annan som har en hund med den här sjukdomen. Ester blir ju 12 år nu också så det känns som om hon har fått ett långt och bra liv ändå. Hon är fortfarande lycklig, den lilla svansen svänger fram och tillbaka hela tiden och hon är jätteglad. Det känns tungt som det är nu och jag undrar och undrar hur jag ska göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0