Jaaa äntligen kom veden!

Ja idag fick jag veden jag beställt 13 kubikmeter men eg. fick jag 15 för att det var så sena med leveransen. Och det känns bra nu för den senaste elräkningen låg på nästan 5000:- för december!!!! Ockerpriser!
Ändå har jag varit mycket försiktig med el, men huset är eluppvärmt så därför stiger kostnaden så mycket. Har ibland slagit av element men då ligger värmen på 12-14 grader och det blir lite kallt. Ja, ja men nu blir det att elda brasa när jag är hemma och det är mysigt också.

Imorgon blir det att stapla ved hela dagen. Och så ska jag iväg och ta blodtrycket också men det går nog bra. Har haft högt BT i hela mitt live men för några år sedan kom de på att jag skulle ta tabletter för det (Amlodipin) och det blev faktiskt bättre, mindre eller ingen huvudvärk och jag orkar mera, så det var bra.
Däremot är jag emot medicin för höga blodfetter - fick en medicin mot detta också, dels för att jag hade höga värden och sedan har jag ärftlighet också och blev jättedålig, klåda, trötthet och utslag på benen. Fy sjutton vad hemskt det var - åt Simvastatin. Slutade med medicin och törs inte ta någon ny, försöker styra upp det med att äta bra mat, mycket fibrer osv och jag känner mig superpigg. Tror inte att man ska äta sådana mediciner - forskningen har två läger angående deta och jag sällar mig till den sida som säger att man inte ska äta medicin mot detta.

Idag har jag slängt ut julgranen och så stort rummet blev. Trisse la in sista stöten i lördags då han bet av sladden alldeles så allt blev svart så nu kan jag ju ändå inte njuta av det fina ljuset från granen. Ja jag ska försöka sätta in lite kort i min blogg för det känns lite tråkigt med bara en massa skrift. Ha det bra tills vi ses. Kram.

Kommentarer
Postat av: Lotta

.... Kanske skulle jag kolla

Mina blodfetter oxå då?

2011-01-17 @ 20:46:08
Postat av: Lotta

.... Kanske skulle jag kolla

Mina blodfetter oxå då?

2011-01-17 @ 20:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0