Insnöad igen

Ja jag känner mig lite insnöad idag. Ute vräker snön ner och jag hinner inte skotta bort den MEN jag har en supersnäll granne som kör en vända då och då med sin snöslunga - underbart att ha. Han fick en flaska wisky nyss som lite uppmuntran.

Varken jag eller hundar och katter vill gå ut. Jag får tvinga ut dem för lite kisspromenad. Som tur är håller sig kylan borta men ändå, vilket väder.

Och vad ont jag har sedan både i benen och ryggen efter att ha tagit upp gymmet igen för två dagar sedan. Dessförinnan blev det en paus på nästan 3 veckor så jag får tillbaka det nu. Imorgon ska jag köra bröst och axlar så då vet vi hur det känns i helgen sedan;-)

Det gör ju verkan i alla fall.

Imorgon kommer DHL med min nya duschkabin de luxe som jag köpt på Rusta - kolla priserna där vilken skillnad mot andra butiker!!! Jag kollade noga innan att den skulle gå in på bredden MEN jag glömde att jag har snedtak på toaletten så jag kan inte sätta den där jag tänkt mig eftersom den är 2,20 hög och jag har 2,10 i hörnan där jag skulle ha den. Men det fixar sig. Jag får dra om lite rör mm.  Tänkte inte på det;-)    (höjden alltså).

Jag ska gå och koka lite kaffe och unna mig en bulle till sedan kommer jag åter och skriver lite mera.

Jo jag är riktigt stolt över mig själv för idag har jag städat ur kylskåpet som var så fullt så dörren gick inte att få igen. Rester efter julen och ja jag vet inte vad. Hittade Keso som gick ut i november bl.a. Usch och fy så det kan bli. Men nu har jag slängt ungefär hälften av vad som fanns där och det är fullt i alla fall Hmm. Men rent och fint.

Imorgon är det jobb igen och på lördag men sedan är det två härligt lediga dagar igen. Då är det gallring igen - den här gången blir det genomgång av mitt data/arbetsrum. Jag förstår inte hur man kan spara på sig så mycket papper och annat. Jag hittar grejer varje dag till mitt loppisbord som jag hyr. Än så länge går det med förtjänst och det känns ju bra för jag har ju svårt att slänga grejer och ser hellre att någon annan använder dem.  Det värsta är att jag hittar grejer ibland på loppiset - sist kom jag hem med en eldriven skivmaskin som jag tänkte var bra. Det var ett helsike att skära tunna skivor av julskinkan och det är äckligt när det blir för tjocka. Annars är mitt nyårslöfte att försöka "rensa i röran". ;-)

Egentligen ska jag plocka ner granen men det känns så fint med lite ljus här och där.

Så här ser granen ut nu Trettondagen 2011 efter att ha blivit misshandlad av katten Trisse. Nedslagen några gånger och klädseln avriven och dessutom har Trisse bitit sönder sladden!!! men det fungerar ändå fast det blinkar till lite ibland ;-)

Förresten det var gott med kaffe och bullar - ja det blev två;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0