Härligt att vara ledig

Idag var jag ute en långpromenad med mina hundar i solen. Oj så skönt det var. Sol och värme (ja lite kallgrader men ändå).
Så äntligen pantade jag alla tomflaskor och burkar från jobbet och hemmet - 2 soppåsar fulla. Puh vilket jobb och för dem köpte jag ny läsk till jobbet.
Väntar nu på att min fiskgratin ska bli klar. Ska bli gott.
Imorgon börjar gymmet igen - klockan 8.00 ska jag vara där och på onsdag kväll börjar jag dansa zumba - det ska bli lite form på kärringen. Det är ju lite roligare att röra sig till musik också.

Talade med Kjell som är i Vietnam (har varit där i 2 veckor nu) och han börjar längta hem - och det är en hel månads vistelse kvar!!! Men det går säkert över. Det måste vara skänt att få vara ledig så länge. Börjar nästan längta till pension för då kan jag resa lite mera. Det är svårt nu när man är egen företagare - förlorar ju pengar på jobbet när jag är ledig och så har jag ju mina hundar och katter också. Ja ja jag har det mycket bra ändå. Nu har jag riktigt slöat i tre dagar förutom lite bokföring så nu ska det bli kul att jobba igen.

Det gick bra till nyår - för hundarna. De brukar vara så rädda, men i år är äldsta hundern Doris döv och hon reagerade inte med påföljd att de andra hundarna inte heller blev så rädda. Rocky bryr sig inte speciellt, lyfter på huvudet och undrar vad som står på och fortsätter sova men Ester var lite rädd, flämtar och darrar men det gick ändå bra när hon fick sova bredvid mig i sängen och så hade jag sprutat lugnande medel som jag köpte på apoteket.

Nej nu ska jag äta. Ha det bra så hörs vi senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0