Svårt beslut

Hemma efter en lång lördag på jobbet. Nu ska jag umgås med hundarna och ge dem mycket gott att äta och gulla med dem för på måndag eftermiddag klockan 13.00 ska de två äldsta av mina små hundar få komma till himlen.
Ester 12 år har problem med Cushings sjukdom och  är dessutom blind, men blindheten klarar hon galant. Det är ju att det inte kommer att bli bättre, hon blir tjockare och tjockare, musklerna förtvinar, har svårt att andas och kommer att tåla värmen sämre. Bättre då att få somna in medans hon känner sig någorlunda lycklig. Doris , Esters mamma som är 16 år, får också somna in. Hon har blivit gammal, hör inget, är i sin värld och har en stor juvercancer men fortfarande lycklig och pigg. Båda flickorna har hjärtproblem och har också börjat kissa inne. Ja, det är mycket, mycket svårt att ta beslutet men nu är det gjort. Jag har ringt och beställt tid. Det känns i alla fall som att det är rätt så att de slipper lida av det som kan vara värre. De har haft en lycklig tid.

Rocky, min lilla nakishund blir kvar men han kommer att sakna sina kompisar. Tur att han har två katter att tampas med;-)

Imorgon hoppas jag att det är lite varmare så att vi kan gå ut och ta en långpromenad och må gott i solen, annars får jag klä på alla hundarna lite extra kläder.

Ikväll ska jag kanske höra på melodifestivalen, ja uttagningen MEN det blir ju lite tjatigt med så många uttagningarn, det var bättre förr. MEN kanske låtarna är bättre nu, ja vet inte..

Börjar längta efter sol, värme och semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0