Bil, bio och bidrag

Ja nu har det hänt lite. I förrgår var jag på bio och såg luftslottet som sprängdes och den var faktiskt bra fast Kjell somnade någon gång mitt i - det började snarka - så bion var kanske lite seg så där mitt i;-)
I går såg jag snabba cash och den var ännu bättre. Det var ett tag sedan jag var på bio och det är ju bra mycket roligare än att sitta hemma framför TV.n.

Tro det eller ej men nu är min Chewa inne på verkstaden igen!!! Vet inte hur många gånger den varit inne och den är alldeles ny nästan - jag har haft den nu i 1.5 år. Denna gång skulle de byta tändningslås och programmera om nycklarna (det har hänt tidigare också) och jag skulle få den samma dag - det var i onsdags och nu är det fredag! och den blir tydligen inte klar i dag heller otroooligt jobbigt. Jag måste ju ha bilen och ha hundarna i och hundburen men nu går det inte med den bil jag fått låna from igår. Nu är jag van med automatlåda och fyrhjulsdrift och "vinterkörningsknappen" och det känns inte om det är mycket snö eller is MEN nu känns det. Jag har en med framhjulsdrift och vanlig växellåda och jag kommer knappt ner eller upp på gården för all snö som den andra bilen bara plöjer fram i (jag är lite lat med snöskottningen förstår du). Och en dieselbil är det också som gör den extra trög mot min bensinare och när det blir för drygt i snön så blir det motorstopp!!!

Lääängtar efter min bil och det gör säkert hundarna också. De älskar att åka bil.

Idag är det lugnt på arbetet men det har varit två hektiska dagar. Den 20:e kom ju barnbidraget och det var fullt ös och likaså den 21:a men nu är tydligen pengarna slut tills lönen kommer. Hå hå ja ja det är bara att ta det lugnt det är ju bra för då hinner jag blogga lite.

Nu har Kajsa och jag lekt pirater och laddat hem lite filmer till helgen. Ska bli kul att se dem och mysa lite.

Kommentarer
Postat av: lotta med Juni o Cola

vad kul att gå på bio:)Jag o småkillarna var o kollade på Alvin o gänget häromdagen, den var bra...ingen risk att man somnade där inte;)Ska bli SÅ kul att träffa dig , det var ju jätte länge sedan:)

2010-01-23 @ 15:53:08
URL: http://juniocola.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0