Allt känns bättre;-)

Hej igen
nu har vattnet i ledningarna tinat upp och jag och hundarna och katterna också. Det har varit så vackert ute, träden ser maffiga ut och det känns rent och ljust ut med all vit snö.
Just nu är alla djuren friska det är bara en fisk som har dött efter en attack från katten Trisse som plötsligt befann sig ovanpå akvariet och hittade det lilla hålet i kanten där jag lägger ner mat. Där stack han ner tassen och tog sig en fisk - vilken rackare!
Idag har jag anmält mig till en "skivarkurs". Jag har ju en dröm om att skriva böcker och annat så det här blir en början.
Just nu har jag tänt en brasa i braskaminen och det sprakar så skönt. Ser let`s dance på tv och tar ett glas rött, så skönt livet kan vara- eller hur.
Just nu händer inget särskilt det är bara jobbet och sedan den sista januari ska jag fira mitt fina barnbarn Gustaf som fyller hela 14 år. Tiden går så fort och ibland så tänker jag på att jag har haft så lite tid för mina nära och kära. Det har gått åt mycket tid för att hålla min firma igång nu i 16 år och jag har börjat reagera på att man inte tar oss småföretagare mer tillvara utan bara utnyttjar oss - jag menar "staten". Våra kunder är ju guld värda.

Såg på TV att det här med stickning har blivit inne igen, så roligt. Jag stickade mycket när jag var yngre men sedan har det inte blivit av igen. Det blev tv och internet istället tror jag. MEN nu är det slut med det, jag ska faktiskt börja sticka igen och skriva böcker förstås. Det gäller att finna ett tema - det skulle varit lätt om jag haft en olycklig barndom att skriva om - det är ju ganska populärt men nu är det så att min barndom kunde inte ha varit bättre än den var och jag kanske ska skriva om den ändå??? Det finns många historier och små grejer som man kan skratta åt- som när jag och kompisen "honkade" efter en lastbil på vintern och vantarna frös fast och försvann med lastbilen eller när vi hade julgranskrig - det var olika gäng som samlade gamla julgranar och så stal vi dem av varandra för att sedan kunna ha den största majbrasa som fanns.

Ja det var lite funderingar idag. Nu har jag hela helgen framför mig och det känns skönt.Det blir nog mest att städa och försöka bli av med lite grejer (som jag har allt för mycket av) här hemma. Jag ska gallra ut kläder som jag vuxit ur faktiskt och som jag inte använder och ge till sekond hand.

Läser om katastrofen på Haiti och önskar att jag kunde vara där och hjälpa till och använda min utbildning som sjuksköterska. Det är för hemskt. Det värsta var ju att allt hände på natten när de flesta där låg och sov. Känner att det är tryggt i Sverige i alla fall.

Nu blir det natti natti snart. Ska se klart på let`s dance sedan blir det sova.  Sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0