snö snö snö och åter snö och dessutom kallt!!!

Har jag talat om att jag fått tillbaka bilen från verkstaden? I alla fall så verkar den fungera nu. Skööönt!

Taket på altanen började bukta in efter allt snöande och nu har jag stöttor överallt som håller upp taket - hoppas det fungerar. Hörde om taket som störtade in över ca 1700 kaniner som var på utställning - stackars små pluttar vad rädda de skulle varit och nu törs man inte gå in och lyfta undan taket och rädda dem ifall de ska rasa mera. Hoppas det går bra med kaninerna - undrar också hur många fler det blir sedan;-) eftersom de nu springer lösa när burarna gått sönder. Det är hemskt att skoja om det men hoppas det går bra.

Nyss kom jag hem efter att ha skjutsat Kajsa och Angelica hem till Nyhammar. Det gick ingen mer buss till Nyhammar och A. var sen hem från Borlänge så då får mormor rycka ut.  Det var inget vidare väglag, flera dm snö i mitten och på sidorna det var ett spår i mitten av vägen men otäckt vid möten och snörök så man såg ingenting usch det kommer att hända många olyckor idag. Nu ska jag fira kvällen med något glas vin och klappa mina hundar och katter och se melodifestivalen. 

Sen ska jag läsa min nya bok - Matthandlare Olssons död skriven av Karin Wahlberg och den verkar faktiskt bra. Jag återkommer senare med vad jag tycker. Har bara hunnit läsa ett kapitel.

Annars är allt bra. Jag håller på att jobba ihop till kvarskatten få se om jag lyckas. Nu ska jag se lite OS innan Melodifestivalen kommer. Hoppas Darin får en bra låt, han har verkligen utvecklats till en duktig sångare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0