nyss hemkommen från Stockholm

Hejsan. Jag och Kjell har varit nere i Stockholm närmare bestämt i Västertorp för att hälsa på Emma i hennes nya fina lägenhet. Hundarna har varit hemma hos Cecilia i Ludvika.
Det var busväder när vi åkte ner i lördags men det gick bra, blev lite sena bara. Det snöade så det låg ca 1 dm snö på hela vägen och man såg inte var vägen tog vägen. Usch säger jag bara. Det var Kjell som körde och det klarade han galant. Jag bistod med små skrik här och där när det sladdade för mycket och skällde lite för att han körde för långt ut på kanten där snön låg ännu tjockare - stackarn men han behöll lugnet och bara körde.

Väl framme möttes vi av lilla Viggo och Emma. Viggo är lite busig(med glimten i ögat) och jättegullig. Han har verkligen vuxit sedan vi såg honom sist. Emma hade gjort god mat (Indisk linsgryta) som vi åt med välbehag. Trots att det egentligen var läggdags för lilla Viggo så fick han vara uppe en stund och mysa och sedan var det myskväll för oss vuxna. Lenny var inte hemma för han var och jobbade på en tattoo-mässa men vi får ses nästa gång.

I morse gick vi iväg till Ibis hotell som låg i närheten och åt hotellfrukost - jättemysigt. De hade t o m våfflor med grädde och jordgubbssylt, mums. Viggo var heltokig i våfflorna och åt och åt så magen blev jättestor och sedan blev han så trött och slut så han somnade i vagnen på vägen hem. 

Framåt e.m åkte vi hemåt och då var vädret bra och vägen var också bra ända tills vi kom upp till fagerstatrakten, där var det ganska oplogat och det började frysa på. Sedan hämtade vi hundarna och det hade gått bra förutom att Doris hade kissat på Cecilias matta en gång (usch så vi skämdes). Men Doris har lite svårt att hålla sig så det händer ibland och det blir nog så när man är en liten hund på 15 år.

Nu ska jag farma lite på farmville och så ska jag se filmen bröllopsfotografen som Kajsa har spelat in och slöa lite för imorgon bitti ska jag ut och skotta och skotta och skotta - pust. Jag höll knappt på att komma in med bilen när jag kom hem för det var en 4 dm hög snöplogvall för infarten och det var en hel del ny snö på gården också. 

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, ja våfflor var verkligen en succé. Nu har Lenny kommit hem och vi ska kolla hockeyfinalen nu. Tusen tusen tack för besöket, du vet att jag alltid uppskattar dig fina Mona.



kramar Emma (som fortfarande är mätt efter brunchen)

2010-02-28 @ 21:10:56
URL: http://milkandapples.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0