Det börjar ordna sig;-)

I torsdags fick jag igen min bil!!!!! och den går utmärkt!!!!!!!Jippie.(så länge det håller).

Det har snöat massor och jag börjar bli orolig för mitt verandatak - det börjar bågna - OJ! Och inte törs jag gå upp och skotta av det heller. Det är ju plastskivor på taket och det vore ju för tokigt om jag skulle ramla rakt igenom, fast nu kanske hela taket går åt skogen istället. Vi får väl se.

Det börjar gå bättre på jobbet också. Jag jobbar som attan - måste få in till min kvarskatt. Jag tycker jag betalar massor men det räcker tydligen inte. Tja man ska väl inte klaga, mat på bordet och kläder på men det skulle vara roligt att kunna ha råd med lite mer, resa t.ex.

Alla hundar och katter är friska. Jag längtar tills det blir varmare och katterna är ute lite mer. Nu vägrar de gå ut, de står i dörren och fnyser och så går de in igen. Det är enklare och varmare att gå på kattlådan som jag får tömma stup i ett. Men jag skulle inte vilja vara utan dem, de är små personligheter.

Såg programmet om Per Anders - Nåshjälten på TV igår.Tänk så synd det var om den stackars Mattias som hade överfallit och nästan skrämt ihjäl en tant där uppe i Nås. Han satt där i TV och ville inte visa ansiktet (hoppas han skäms) men man skulle ju förstås se hålet i skallen som var ihoplappat. Inte får han något straff heller - så nu vet ni det är bara att hoppa på stackars försvarslösa tanter. Man får väl hålla sig inne.
Det ska ni veta att om det vore min mamma som satt i bilen så skulle han fått mer än en domkraft i skallen!!!!
Och Per Anders kanske både mister jobb, maskiner och blir satt på backen samt att han får fängelse. Är detta rättvist. Det är klart att man inte tänker klart heller när man försvarar någon så jag kan förstå att ett slag kan hamna galet. Men va sjutton vad kunde ha hänt annnars. Skulle PA bara ha stått och tittat på som de flesta andra gör när det gäller. Ja jag blir så arggggg!

Nu tänker vi på något trevligare. Jag börjar sakna mina barnbarn. Tänk att vara en mormor på heltid utan att tänka på att man måste jobba och så skulle jag ha mycket pengar så jag kunde ta med hela gänget och åka på semestrar. Det är bara det att de är nästan vuxna innan det sker. Jag åkte med mina äldsta barnbarn Gustav och Angelica till Lanzarote när de var ca 10 år i två veckor och det var en av de roligaste semestrar jag haft.
Det blir inte så mycket åkande nu heller på vintern men i sommar hoppas jag att jag kan ha en lite tätare kontakt.

Jag tror jag ska gå in nu och kolla lite OS. Är det inget bra så har jag lite inspelade filmer att titta på. Hej då så länge.

Kommentarer
Postat av: lotta med Juni o Cola

de skulle bli överlyckliga att få följa dig igen...kanske kan du hänga med om vi kommer iväg till Alanya. Dina barnbarn längtar efter dig med, hoppas vi kan ses snart igen. Skönt att det går bättre på jobbet, och att verandataket håller:)KRAM LOTTA

2010-02-15 @ 19:36:46
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: mona sundberg

Jaa det skulle vara roligt att åka till Alanya. Förra turkietresan var ju jättebra. Funderar ni att åka till hösten?

2010-02-20 @ 18:53:57
URL: http://mormormedhundarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0