Snö, snö och åter snö

Oj vad det snöar ute idag, det har säkert kommit flera dm. Men fint är det.
Just som jag hade tänkt gå ut och köra snöslungan som nyss kommit hem efter att ha varit på lagning så kom grannen farande med sin snöslunga i full fart och han körde av hela planen. Tänk att ha så fina grannar.  Jag funderar på att köpa en fin wisky eller  cognac till honom, undrar vad som är bäst. På bilden ser du hur mycket snö jag har utanför huset och plogbilen som kommer med full fart och kör igen hela infarten. Förr i tiden fanns det en slags gummigrej som satt vid plogen och som kunde styras så att inte infarter kunde fyllas igen med snö, fråga mig inte hur det fungerar men vid förfrågan varför det inte användes nu är svaret att det är för dyrt. Hm det är bättre att bli av med några pensionärer förstås som får hjärtslag av att behöva skotta ren sina infarter. (Förstå ironin.) Jag blev så trött på det hela. Min opel som jag hade var bra på alla sätt men med en uppfart som var igenslagen med snö och uppförsbacke också så var det tji att komma ut på vägen. Nu har jag en Chewrolet Captiva som är toppen. Det är bara att gasa;-))




Annars blir det bara att koppla av. Imorgon ska jag iväg óch fylla på mitt "loppisbord". Affärerna går ju inte lysande precis men det betalar bordet. Jag har mycket svårt för att bara slänga bort saker men måste samtidigt rensa och det känns bra om någon annan vill ha grejerna. Ja nu blir blir det slött med lite chips och ett glas rött och så siktar jag på att bli lite nyttigare imorgon med gym och så ska jag fira min yngsta dotter Kajsa som fyller år.

Ester som varit dålig blir piggare och piggare och smalare också. Hon har slutat ta sina anti-infektionstabletter nu och om 5 dagar ska jag ta stygnen. Tills vi hörs igen ha det bra

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja oj vad snö det är!

2010-12-20 @ 19:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0